Поредицата Детски настолни игри на Додо Академия продължава с още една игра, която ще ви заплени със своята интересна механика. Raffi Raffzahn попадна сред селектираните и препоръчани от журито игри, в категорията Детска Игра на годината /ежегодна награда, връчвана от  сдружение "Игра на годината"заради нестандартния магнитен механизъм, уменията, които развива и забавлението, което носи на децата. Все пак, трябва да си изключително внимателен и паметлив, за да успееш да стигнеш до съкровищницата, без от смело, зелено драконче да се превърнеш в симпатично, розово прасенце. И в двата случая забавлението е гарантирано!

Децата в Додо Академиязаедно с дракончето Рафи, често се впускат в приключение на лов за съкровища. Визията на играта е много запленяваща и нестандартна. Магнитната механика е впечатляваща и съвсем естествено привлича вниманието на деца на по-малка от указаната на кутията възраст  /+ 6 /, както и на 7 пъти по-големи.


Кои са скритите ползи?

Raffi Raffzahn е детска настолна игра, която:

  • подобрява паметта
  • засилва концентрацията
  • подпомага преценката на риска
  • развива пространсвеното и логическо мислене

Каква е идеята?

Вие се превъплъщавате в безстрашно малко, зелено драконче Рафи, натоварено с геройската задача да върне бижутата и скъпоценните камъни на принцесата, които мечокът магьосник Брумелус е откраднал. Този "злодей", който на вид не изглежда толкова лош, е поставил омагьосани капани по пътя към съкровищницата си и ако се провалите, ще бъдете превърнати в симпатично, розово прасенце. За да спечелите тази мемори игра, трябва да намерите правилния път и да съберете възможно най-много скъпоценни камъни, като за целта ще ви трябват редица умения. Този, който събере най-много диаманти печели играта!


Какво се крие в кутията?

В кутията прилежно са разположени:

  • 1 магнитна фигурка на драконче / прасенце Рафи
  • 9 магнитни плочки - (1 × стартова плочка, 4 × зелени "горски" плочки, 4 × тъмносини плочки "на замъка")
  • 1 съкровищница
  • 1 порта на замъка 
  • 16 квадратни картонени плочки с диаманти (4 × с един син диамант; с два зелени иаманта; с три жълти; с четири червени диаманта)
  • 16 сандъка (6 × Пружина, 4 × Лечебна отвара, 3 × Объркан Рафи, 1 × Торнадо, 1 × син диамант, 1 × два зелени диаманта).

Как се играе?

Играта Raffi Raffzahn може да се играе от 2 до 4 души. В Додо Академия най-често се играе от 2-ма /по-рядко от 3-ма/, тъй като това я прави по-бърза. Освен това, самото разположение на елементите предполага играчите да бъдат един срещу друг, за да могат добре да следят действията на опонентите си. 

В кутията всички елементи си имат определени места, а това помага за бързото подреждане и прибиране на играта, както и за доброто съхраняване на картонените и магнитни плочки. Децата се справят много бързо с това! / Неудобството, което би могло да възникне е, че правилата на играта са само на немски, но затова пък ние ще ви ги споделим накратко!/


Правилата в няколко стъпки:

  • Подготовка за игра:

1. Деветте магнитни плочки се подреждат в следния ред: първо стартовата магнитна плочка, след това четирите зелени магнитни плочки и накрая четирите тъмносини плочки. Портата на замъка се поставя между зелените и тъмносините плочки, но нейната функция е декоративна, така че можете да я премахнете, ако прецените, че ви отнема от забавлението и забавя играта.

2. Върху последната тъмносиня магнитна плочка се поставя съкровищницата, така че златното съкровище да е в края на пътеката. 

3. Сандъците се разбъркват предварително и се поставят на купчинка с лицето надолу. /Най-подходящото място за тях е близо до средата на игралното поле, за да е удобно да се стигат от всички играчи./

4. Плочките с диаманти се сортират по цвят на четири купчинки. Те се поставят в определен ред до всяка тъмносиня магнитна плочка, като се започне от първата /тъмносиня/ след портата на замъка: плочки с 1 син диамант, с 2 зелени диаманта,  с  3 жълти и 4 червени диаманта. / Плочките с червените диаманти са до съкровищницата/.

5. Рафи застава на стартовата плочка и е готов да тръгне на лов за съкровища.


  • Начин на игра: 

Придвижване на Рафи

Според правилата играта започванай-възрастният "дракон"!

Всяка магнитна плочка има четири квадратни полета. Рафи трябва да се придвижва напред през тези квадратчета. Движението му може да бъде направо или по диагонал, но не и настрани или назад! Така, че дракончето трябва да стъпва на всяка плочка точно по два пъти, с изключение на съкровищницата, която е последна.

Не трябва да забравяме, че Рафи /който е магнитна фигурка/ трябва да се придвижва правейки отделни "скокове" от едно поле към следващо, като междувременно спира за кратко веднъж на всеки квадрат. Преди да го поставите, той не трябва да се люлее над всички останали полета на плочката, защото е възможно да се превърнете в розово прасенце още във въздуха!

Зелен Рафи - Ако след като поставите фигурката на дракончето, то остане зелено, продължавате и премествате Raffi напред /направо или диагонално/ с още едно квадратче.

Розов Рафи - Рафи се превръща в малко розово прасенце! Злата магия на Брумелус се задейства и вашият ред свършва незабавно. Трябва да върнете Рафи в началото, където той отново се превръща в дракон! Сега е ред на следващия играч по часовниковата стрелка.

В замъка на магьосника Брумелус

След като стигнете до първата тъмносиня плочка /зад портата на замъка/, вие вече сте в замъка на магьосника Брумелус. Имате две възможности, за да продължите напред и трябва да прецените добре риска, който ще поемете!

Вие избирате как да продължите

  • Продължавате напред, за да получите още по-ценна плочка с диаманти / Брумелус може да ви хване и да ви превърне в прасенце веднъж на всяка плочка/

или

  • Завършвате своя ход и вземате плочката с диаманти /до магнитната тъмносиня плочка/, до която сте достигнали, преди Брумелус да ви е преобразил. 

След като сте направили своя избор и сте взели плочка с диаманти се върнете в началото.

Вашият успех ядосва Брумелус и той променя магията си! 

Завъртете на 90 градуса /в посока по ваш изборедна от магнитните плочки на игралното поле /зелена или тъмносиня/, по която сте преминали. 

Задължително трябва да продължите напред, ако всички плочки с диаманти, в близост до магнитната плочка, до която сте достигнали вече са събрани!

Ето, че стигнахте до съкровищницата на Брумелус, без той да успее да ви преобрази! 

Доказахте, че сте смел дракон, който има феноменална памет, отлична концентрация, може добре да преценява риска и да прави правилния избор. 

Вашият ход свършва тук и Рафи се връща в началото. Завъртете на 90 градуса /в посока по ваш изборедна от магнитните плочки на игралното поле /зелена или тъмносиня/, по която сте преминали и магнитната плочка под съкровищницата няколко пъти бързо вкръг

Ред е на следващия играч по часовниковата стрелка.


Сандъците и скритите в тях утешителни награди

Ако с Рафи стигнете в замъка /това е първата тъмносиня магнитна плочка/, това най-малко ви гарантира утешителна награда. Ако по-късно се превърнете в прасенце, вие не получавате плочка с диаманти, а вместо това вземате сандък. Ако получите плочка с диаманти по време на своя ход, НЕ получавате сандък. /Все пак диамантите са си диаманти и никаква утешителна награда не може да ги замени!/

Ако купчинката със сандъците свърши, в по-нататъшния ход на играта те не се възстановяват.

Какво е действието на сандъците?

Всички получени сандъци трябва да са видими за останалите играчи. 

Бонус диаманти - В края на играта ги добавете към останалите скъпоценности, които сте събрали.

Пружина - Използвайте я преди да започнете своя ход. Поставете пружината върху някоя от магнитните плочките. Така ще можете да прескочите скритите капани. Ако обаче се превърнете в прасенце преди пружината, тя остава там, където е и следващият играч може да я използва! Ако пружината бъде прескочена, тя се отстранява от играта.

Лечебна отвара - Тя ще випомогне, ако сте превърнати в малко прасенце, преди да сте влезли в замъка / т.е. попаднали сте в капан, докато сте били в зоната на зелените магнитни плочки/. Веднага започнете нов ход отначало, а лечебната отвара се премахва от играта.

Торнадо - Торнадото действа в зоната преди замъка / зелените магнитни плочки/. След като сте получили такава утешителна награда, бързо завъртете всички зелени магнитни плочки няколко пъти в кръг. И ето, че играта за най-добра памет започва отначало! Торнадото се премахва от играта.

Обърканият Рафи - Брумелус е направил заклинание за объркване на Рафи! Всички играчи се редуват, като преместват Рафи с едно квадратче напред. Пръв започва играчът, който е получил съответния сандък. Играчът, който е превърнат в прасенце губи и получава сандъка, който премахва 1 диамант от актива му в края на играта. Ако играч успее да стигне до съкровищницата, докато се разиграва сандъкът с Объркания Рафи, то той получава плочка с червени диаманти. Тогава, както обикновено, играчът трябва да завърти плочка по избор на 90 градуса и плочката под съкровищницата няколко пъти. След това Обърканият Рафи се премахва от играта.


Край на играта

Играта приключва веднага щом един играч събере определен брой плочки с диаманти. Броят на плочките с диаманти зависи от броя на играчите: 

  • при 4 играча - 4 плочки
  • при 3 играча - 5 плочки
  • при 2 играча - 6 плочки

или когато купчинката с червени диаманти свърши.

Време е да преброим диамантите! Естествено, че печели този, който има най-много скъпоценни камъни. В случай на равенство - победителите са няколко. Най-накрая принцесата е доволна ищастлива.


Варианти на играта

Лесен вариант

Този вариант е подходящ, за да навлезете по-лесно в играта. Използвайте една или две зелени магнитни плочки по-малко и премахнете трите сандъка с Объркания Рафи.

Вариант на принцесата

Вместо колкото се може повече скъпоценни камъни, принцесата иска по една плочка с диаманти от всеки цвят. Който пръв събере всичките четири цвята - печели! 

Можете да съберете всяка отделна плочка с диаманти само веднъж. Например, ако вече имате плочка със зелени скъпоценни камъни, нямате право да останете на тази магнитна плочка от пътя и да вземете друга плочка със зелени диаманти. При този вариант се премахват сандъците с допълнителни скъпоценни камъни, както и тези с Объркания Рафи.

Вариант на магьосника Брумелус

Този вариант е за най-яките дракони! Когато играчът е завършил своя ход и е взел плочка с диаманти, вместо да завърта само една магнитна плочка от пътеката, по която е преминал, както обикновено, той трябва да завърти две плочки на 90 градуса всяка –  една зелена и една тъмносиня магнитна плочка.


Всички деца обичат приказни истории за красиви принцеси, зли магьосници и смели дракони. Raffi Raffzahn отговаря на всичко това, а в допълнение ще тренира паметта и концентрацията, и ще накара децата да се забавляват, докато се стремят да бъдат най-добри.

В отделни ревюта в Gamer's Corner на Powwow Club, всяка седмица ви представяме предимствата на различни игри, които заедно с децата в Додо Академия сме изпробвали през изминалата 2022 г., като част от журито в категорията Детска Игра на годината.

В съботните следобеди /през седмица/, в началото на месец февруари ще стартират отворени събития, организирани от Додо Академия и Powwow Club, на които ще можем да играем заедно Детски настолни игри. 

За повече информация: следете Календара със събития на Powwow Club